About us

CEO 인사말

CEO Message

  • 소니인터랙티브엔터테인먼트코리아는
    유저분들의 가슴을 뛰게 하는 최고의 게임과, 오직 PlayStation®에서만 느낄 수 있는 새로운 차원의 재미를 제공합니다.

    PlayStation®을 향한 한국 유저분들의 뜨거운 관심과 성원에 언제나 감동하고 있습니다. 이 기회를 빌어 마음속 깊이 감사의 말씀 드립니다.

    SIEK는 한국 게이머들께 보다 좋은 제품과 서비스를 선사하고자 항상 최선을 다 해왔습니다. 그리고, 2013년 12월 PlayStation®4를 발매한 이후 한국 콘솔게임 시장은 견고한 성장을 이어가고 있습니다.

    이 모든 일들은 여러분들의 성원 덕분이라는 것을 SIEK 임직원 모두 피부로 느끼고 있습니다. 특히 전세계 최고라 할 수 있는 게임을 향한 열정을 가진 한국 유저 분들께서 보내주신 응원과 격려는 곧 SIEK의 성장 및 더 좋은 게임을 제공하는데 필요한 원동력 그 자체라고 생각합니다.

    SIEK에서는 앞으로도 PlayStation®4뿐만 아니라 완전히 새로운 게임 체험을 선사하는 PlayStation®VR 등, 다양한 하드웨어 플랫폼 서비스를 전개하는 한편, 최고의 하드웨어에 걸맞은 타이틀을 꾸준히 한국어로 선보여 유저 여러분들께 언어의 장벽 없는 몰입감 넘치는 게임 체험을 제공해 나가겠습니다.

    또한 유저 시연행사 및 타이틀 프로듀서 방한 행사 등 다양한 이벤트를 통해 최신 타이틀을 지속적으로 소개해 나가고, 보다 많은 'Made in Korea' 타이틀을 전세계 유저들에게 선보이기 위해 한국 게임 개발사들과의 교류를 확대하는 등, 다양한 활동을 이어 나갈 것입니다.

    앞으로도 변함없는 성원을 부탁 드립니다.

    소니인터랙티브엔터테인먼트코리아
    안도 테츠야

  • Sony Interactive Entertainment Korea offers the best of games to keep our users thrilled and a new dimension of pure joy, only available on PlayStation®
    Sony Interactive Entertainment Korea offers the best of games to keep our users thrilled and a new dimension of pure joy, only available on PlayStation®

    I am always deeply inspired by the passionate support and keen interest in PlayStation® from Korean users. I would like to express my sincerest gratitude from the bottom of my heart.

    SIEK has been striving to provide a better gaming experience to our players, and the Korean console market is continuing its marked expansion since the release of PlayStation®4 in December 2013.

    We at SIEK are always in appreciation of your support, which have made our progress possible. The ongoing encouragement, especially from Korean users who demonstrate unsurpassed passion for gaming, is the driving force behind SIEK’s growth and exciting new releases.

    SIEK will not only continue to provide the PlayStation®4, but also a diverse range of hardware platforms such as the PlayStation®VR which offers an entirely new player experience. Great games befitting the best hardware will be consistently localized into Korean so that our users can experience engaging gameplay, unhindered by language barriers.

    In addition, the latest games will be introduced through a variety of promotional events, including hands-on trials and producer visits. I will also continue to place great emphasis on expanding communication and support towards Korean game developers in order to introduce more ‘Made in Korea’ titles to players around the globe.

    I truly appreciate your continued support. Thank you very much.

    Sony Interactive Entertainment Korea
    Ando Tetsuya